Sunday, March 13, 2011

Akhirnya Lekat Juga!








Nak menghidupkan pokok betik ni sangatlah susah. Pastu bila dia berputik..madang la gugur jek..haih..aku sedih betul. Hampir 20 biji putik dia gugur..macam2 aku buat..tak jalan

Masa mak aku datang 2 bulan dulu, dia cadangkan aku kepung pangkal pokok betik ni dan tambak tanah. tapi sebab susah nak dapat tanah, aku timbun dengan pelepah2 pisang yang kering jek..aku siram selalu

2 ke 3 minggu lepas tu ia berputik lagi..kali ni LEKAT!!!!
aku orang paling suka..paling gembira
hajat nak makan betik tanaman sendiri bakal jadi kenyataan..

2 comments:

  1. betik ape ni ... batangnye kaler macam purple lak ekk ...

    ReplyDelete
  2. Entah ek..tapi yang lain2 sama mcm betik biasa jek..batang je kaler purple..

    ReplyDelete