Thursday, December 3, 2009

Baru Di Tapak Semaian..


Pokok ini pun aku tak tahu pokok apa. Yang aku pernah jumpa, dia ada 3 warna daun; kelabu putih, kelabu kemerahan dan purple. Pokok ini memang sangat cantik. Daun dia macam plastik dan pokoknya boleh dibentuk sesuka hati. Nak dibiar tinggi atau rendang, terpulang..

Pokok yang purple ini aku suruh makcik-makcik aku mintakkan dari rumah cikgu anak diorang sebab kat rumah cikgu tu, pokok ni dah besar dan rendang. Hehehe..dengan senang hatinya cikgu tu kasi. Lebih kurang sedepa jugak dia potongkan..terima kasih cikgu!

Aku kerat jadi 3, aku semai dalam satu pasu je sebab aku tengah kekurangan tanah dan pasu.. Yang daun warna kelabu putih pun aku ada semai tapi nampaknya belum bercambah lagi tunasnya. Hai..rumah aku ni kekurangan kawasan teduh...

No comments:

Post a Comment