Wednesday, December 2, 2009

Jatuh Cinta Pada Si Hydrangea


Hydrangea ini baru beberapa minggu aku semai semula. Pokok asalnya dari rumah MIL aku tapi hydrangea ni tak berbunga kat sana. Kenapa? Aku tak tahu.

Aku mula jatuh cinta pada hydrangea ni masa aku nampak dalam majalah Laman Impiana. Edisi yang mana aku dah lupa. Sejak tu aku cari hydrangea ni tapi tak jumpa. Rupanya pokok ni ada kat laman belakang rumah MIL aku je.. cuai sungguh aku..

Aku & SIL aku kerat dahan-dahan hydrangea ni dan kami masing-masing tanam sikit sorang. Manalah tahu hydrangea ni sesuai di halaman kami kan.

Gambar kat atas ni adalah gambar hari ini. Hydrangea aku semai sudah mula bertunas dengan banyak. Daun-daunnya yang kering tu tak aku buang sebab tak nak menganggu percambahannya. Manalah tahu dia akan mati kalau aku usik-usik nanti. Biarkan je dulu macam tu.


No comments:

Post a Comment